Wednesday, November 14, 2007

先求知 再投資(一) "套息平倉"

我心裡面一直有一個問題, 就係玩股票既人入面, 究竟有幾多個係知道咩叫技術指標既呢? 我一開始玩既時候, 如果唔係學校既fina course有教, 我連移動平均線都唔知係乜. 一入市唔到幾個星期, 就遇上左8.17 俾左我一個好大既教訓, 同時亦令我知道一樣野, "套息平倉" .

你可以唔識
移動平均線,MACD,RSI, 保力加通道 , 甚至連 波浪理論都可以唔識, 但係你唔可以唔識 套息平倉(carry trade). 咩叫套息平倉? 就係大型投資者, 借入一d低息既貨幣 , 走去投資股票市場 , 再用股票市場所賺既錢去還. 最經典既例子就係日圓. 日圓既利息只不過係0.5%, 比很多國家來得要低. 所以成為投資者既最愛. 而當日圓強勢時, 由於投資者需要以更高的代價去償還貸款, 為免夜長夢多, 便會盡快還款. 而於錢從何來? 當然是在股票市場. 故當日圓強勢時, 投資者會大舉拋售手上持有的股票, 是為套息平倉交易. 這種事情經常發生, 所以日圓的匯率經常被認為是市場下跌的信號.

最好的例子便是8.17 , 那天投資者憂心次按問題, 導致恆指曾經跌破20,000的水平 .( 那天最後恆指在5分鐘內從低位大幅上升千點, 收市只跌三百多點, 被人稱為"大奇蹟日", 亦是港股瘋狂上升的開始)

日圓強勢, 對日本自己並不有利, 首先出口會放緩, 因為日本貨品的價格會比其他國家的高. 而日本又是一個以出口為主的國家. TOYOTA...有三份之二的銷售增長是在美國, 而Canon 的銷售額更有三份之一來自美國. 故日本央行並不想日圓強勢. 市傳日本央行便多次出手維持日圓的匯率. 所以當日圓升穿一些重要關口如109/108 的時候, 便需要小心大市可能出現調整.

No comments:

 
_uacct = "UA-3101423-1"; urchinTracker();