Monday, April 21, 2008

亂講+整理思路

(唔識upload圖..有冇人可以教教我..)

自從次按發生以後, 世界股票應聲下跌,直到近月才有止跌回升之勢。不過我真係唔明點解美林,花旗咁既report,dow都可以升都咁既樣lor。

回到正題(由於係之前打落既,lag左勿怪),UBS暫時的撇賬高達340億美元,再加上其他銀行出人意料的撇賬,難免令市場重撚信貸危機的擔憂。但其實次按發生至
今已經過了大半年,其實次按自身所造成的影響已經被市場所消化、接受。今個星期投行所作出的撇賬,就算超出市場隕期,我覺得也不會對經濟/大市造成影響。現今我們,以及史行所要關注的,是次按所帶來的其他影響。我會將次按形容為一個地震,地震所造成的破壞不單在於震央,同時地震波也會漫延到其他地方,好像把石頭掟暹平靜的湖面上一樣。說過,次按所帶來的影響來於它對美國人民收入的打擊。美國人的消費文化與亞洲人有很大的分別,亞洲人總喜歡把收入的一大部分放暹儲蓄上去,例如把金錢放到銀行做定期(10年期的..orz),也有銀行利用這種文化,發展出"月供股票"的模式,以圖把亞洲人的儲蓄都拿到自己的賬戶上去。反之,美國人的消費意欲非常高,基本上,他們會把所有的收入都投放到消費品上,這可能是受"享受生活"這個觀念所影響。據統計,亞洲人的平均儲蓄比例達到30%,而美國人的儲蓄比例最高也只有5-10%,更有時候會錄得負比率,即是消費金額比收入的金額還要高。美國人這樣的一個文化,基本上是好的,高消費引致高生產增長,高增長引發對勞動力/科技發展的需求,勞動力需求高了,人工、就業率自然也會提昇,給予人們更高的薪酬。人們多了收入,又會把多出來的收入放到消費上去。這樣的一個循環,正正使得美國的經濟力變得強盛,也在過往數十年賦予美國渡過不少難關的經濟彈性。



其實由圖中所見,大家可以見到美國的金融市場實在比其他地方成熟(難估)好多。單單是指次按發生之後,美國的市場也不是一直線的跌下去,而家慢慢的,有秩 序的跌(by prof),現在應該難以再次看到87年程式崩盤的發生。當股價到了一個合理(地低)的地步時,總會有些"長線投資者"進場,開始入貨,所以要看到美國股 市有如江河瀉地一般,並不容易啦。而且dow而家可以只係跌7%,我完全理解唔到lor。

看完美國,再睇睇而家經濟掘起,一躍而成為列強之一既強國啦。同美國既百年經驗相比,強國既股市無疑係瘋狂好多。呢個就係強國個圖啦(冇a股既係手,用住綜合拍數先啦)



雖然之前都一直知道強國係一個close market,d人想幾高就可以升都幾高。而且又冇一個future既機制,就算係莊家要賺錢,都要升個市先有得搵,結果就出現個咁既圖。之前8月果時見 到a股去到5,000 都已經覺得冇得再升,結果發現我真係太睇小強國人民既力量。係中石油回歸,奧運,直通車等消息刺激下,強國既股市係可以升到上6,000點,睇點數就好 少,但其實已經係20%,不愧係強國人民。還記得中石油開始果時係15元,之後一直升到上50元,更加有人話唔到100元都唔放。如果佢地係打算放10年 8年既話我冇咩意見,但係在我眼中,大部分強國人民都係屬於投機分子而唔係投資者(唔好意思,我自己都唔算係一個投資者)。結果當一個吹得太大既泡沫要爆 既時候,大家就會開始恐懼,拋貨,市場之中又冇一d長線投資者出黎頂一頂,跌勢就更加一發不可收拾。阿爺一開聲要宏調,個市就即刻好似倒瀉籮蟹咁,跌到唔 知咩樣。一間我隠約記得有幾次a股似係想停一停,稔一稔,睇下阿爺會點做,因為d數據又開始明朗番,宏調壓力唔係太嚴重,但係最後都係得個吉。所以強國個市到而家跌左成45%,仲慘過次按既發生地:美國。

強國人同美國人就唔係好同,相比起來,亞洲人比較喜歡儲蓄,亞洲人的平均儲蓄率可是有30%。睇落好似冇咩問題,但其實如果d人民都將d積蓄拎出黎買股 票,就會變到好有問題。經濟差會令到股市跌,人民收入下降,之後為左保持儲蓄率,便要節省開支,如消費品,奢侈品。內部消費下降,令到經濟進一步變差,咁 又成為一個惡性循環(個人見解,有錯請插)。呢個亦係文化不同所造成既問題。如果強國真係經濟出事,我覺得可以參考一下韓國既做法,睇下點樣可以將團結, 愛國既精神發揮係救國,救經濟既地方上面。

其實我個人係好支持阿爺要做既宏調(阿爺,我好愛國架~)。其實如果參考其他國家既例子,會發現資產泡沫同埋借貸過多就係危機既開始。亞洲各國都被呢個問 題困擾左好耐。西方國家一直都對亞洲國家虎視眈眈,日本,東南亞都係好例子。首先用擊沈你既經濟,之後IMF就會接手。點樣可以搶盡一個人既資產? 就係偷晒你d野之後,再借錢俾你去翻身,等你一世人都係度幫其他人打工。IMF我覺得就係呢D咁PK既機構,口口聲聲話係幫助重建,其實就係要你去借佢d 錢,等你又要開放市場,又要改制,又要俾錢d西方國家。強國而家既經濟得來不易,好難再有一次咁樣既機會,可以同西方國家角力。呢幾日好明顯,有心外人為 左打擊強國,無所不用其極,政治牌,奧運牌咩都打晒出黎。而力量主導一切,如果強國仍然處於經濟強力既狀態,根本唔使驚d有心外人,佢地最多都係吹下水, 真係打起貿易戰,只會係雙輸既局面。所以我覺得冇咩必要去家樂福,法國領事果度示威,呢d野應該由中國官方去做而唔係小市民。

唉...離晒題,講番股市,強國人民既知識真係有待加強,唔好連"輪"係咩都唔知就買...咁樣好危險架,成副身家可以就咁唔見左。同時亦都唔好稔住一隻 股可以無限升,我之前見到1800既pe去到七十幾,1688既pe都可以去到200,大佬,你真係以為自己係google,年年都可以將個profit 升幾十%?

而家咁既情況,我都係覺得個市有得跌落去,如果個市真係上到25,000,當我冇講過野啦。

No comments:

 
_uacct = "UA-3101423-1"; urchinTracker();